Nukutuksen aikana asiakas on keinotekoisessa unenomaisessa tilassa; tietoisuus ja kipuherkkyys on katkaistu koko kehosta. Klinikka 32:n hammaskirurgian työhuoneessa on nukutuslaite, joka on yhteydessä anestesiamonitoriin. Samanlaisia käytetään Viron suursairaaloissa yleislääketieteellisten leikkausten toteuttamisessa. Asiakkaasta huolehtivat anestesiologi ja anestesiahoitaja, ja operaation jälkeen asiakas voi mukavasti toipua erityisessä heräämössä. Nukutuksessa tehtävä hammashoito sopii mutkikkaampiin hoitotapauksiin, ja sitä voivat halutessaan käyttää myös ne asiakkaat, joilla on pelkoja hammashoidon toimia kohtaan. Pystymme useimmiten vähentämään asiakkaiden pelkoa ja epämukavuutta käyttämällä muita kivuttoman hammashoidon keinoja.

Kun on kyse nukutuksesta, on oltava hyvin tarkasti selvillä asiakkaan yleisestä medikaalisesta taustasta. On tärkeää, että nukutuksessa tehtävään hammashoitoon tullessa asiakkaalla ei ole kuumesairauksia eikä muita hengitystieinfektioita. Asiakkaan on oltava syömättä ja juomatta vähintään kuusi tuntia ennen hoitotoimia. Päivittäisten määrättyjen lääkkeiden ottamista voi jatkaa, jos ei ole nimenomaan toisin sovittu. Potilaan on sovittava jonkun läheisen kanssa, että tämä tulee hoitotoimenpiteen jälkeen viemään hänet kotiin.

Nukutuksessa tapahtuvaa hoitoa tarjoamme asiakkaille kolmannesta ikävuodesta alkaen.