Tarjotaanko Klinikka 32:ssa hammashoitoa nukutuksessa?

Klinikka 32:ssa on hammaskirurgian kabinetti, jossa toimenpiteitä voidaan suorittaa myös nukutuksessa.

Klinikka 32:ssa on anestesialaite sekä siihen liitettävä anestesiamonitori, jollaiset on käytössä myös Viron suurimmissa sairaaloissa yleislääketieteellisten leikkausten suorittamiseksi. Potilaasta huolehtivat nukutuslääkäri sekä anestesiasairaanhoitaja. Potilas saa toipua mukavasti erityisessä heräämishuoneessa.

Mitä etuja on hammashoidosta nukutuksessa?

Nukutus on potilaan näkökulmasta hyvä juuri pitkissä leikkauksissa, joissa hoidetaan monimutkaisia hoitotapauksia. Hammashoito nukutuksessa on hyvä vaihtoehto myös potilaille, joilla on voimakas hammaslääkäripelko. Useimmiten saamme lieventää potilaan pelkoa ja epämukavuutta muilla kivuttomilla hammashoitotavoilla.

Onko hammashoito nukutuksessa vaaratonta?

Jotta hammashoito nukutuksessa olisi potilaalle vaaraton, tulee ennen hoitoa vastata yleistä terveyttä koskeviin kysymyksiin sekä turvallisen hoidon takaamiseksi noudattaa seuraavia ohjeita:

Hoitoon tullessa ei saa olla kuumesairauksia tai hengitysteiden infektioita.
Ennen leikkausta tulee olla 4 tuntia syömättä ja juomatta.
Voit ottaa tavalliset päivittäiset lääkkeesi, mikäli ei ole toisin sovittu.
Pue päällesi mukavat vaatteet.
Sovi läheisen tai ystävän kanssa, että hän tulee leikkauksen jälkeen hakemaan Sinua ja saattaa kotiin.
Lisäksi on Klinikka32:ssa potilaiden turvallisuuden takaamiseksi elvytyslaite – automaattinen defibrillaattori eli AED-laite, joka mahdollistaa pysähtyneen sydämen nopean elvyttämisen ennen ambulanssin tuloa. Klinikka32:n henkilökunta on saanut vastaavan elvyttäiskoulutuksen.